Η επίσημη Διαδικτυακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων 

Διδασκαλία κοινωνικής κατανόησης με τη χρήση κοινωνικών ιστοριών.
Σοφία Μαυροπούλου, Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

1η Κοινωνική ιστορία: Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου.
Σοφία Μαυροπούλου, Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

2η Κοινωνική ιστορία: Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη.
Σοφία Μαυροπούλου, Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

Το φάσμα του αυτισμού, συνεργασία – σύγκλιση οικογένειας και επαγγελματιών
Ο όρος Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (Δ.Α.Δ.) χρησιμοποιείται συνωνυμικά με τον όρο Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος, ενώ στην πραγματικότητα είναι ευρύτερος και περιλαμβάνει και άλλες διαταραχές, εκτός από τον αυτισμό.

Τι είναι ο Αυτισμός; Μία επισκόπηση.
Ο αυτισμός είναι μία σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που τυπικά διαρκεί καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ατόμου. Είναι μέρος μίας ομάδας διαταραχών γνωστή ως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ASD). Σήμερα, 1 στα 50 άτομα διαγιγνώσκονται με αυτισμό, καθιστώντας τον πιο κοινό από το συνολικό ποσοστό του παιδικού καρκίνου, του διαβήτη και του AIDS. Εμφανίζεται σε όλες τις φυλετικές, εθνικές και κοινωνικές ομάδες και είναι 4 φορές πιο πιθανό να εμφανιστεί σε αγόρια απ’ ότι κορίτσια. Ο αυτισμός εμποδίζει (καταστρέφει) την ικανότητα του ατόμου να επικοινωνεί και να συσχετίζεται με τους άλλους. Επίσης συνδέεται με δύσκαμπτες ρουτίνες και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές, όπως η έμμονη ταξινόμηση αντικειμένων ή το να ακολουθεί πολύ συγκεκριμένες ρουτίνες. Τα συμπτώματα ποικίλουν από πολύ ήπια έως αρκετά σοβαρά.

Τι είναι το σύνδρομο Άσπεργκερ
Εκπαιδευτικό υλικό του Υπουργείου Παιδεία


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πολυδύναμο Ενιαίο Κέντρο Ειδικής Αγωγής και βιωσιμότητα των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής Μαρία Δροσινού, Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Δομημένα διδακτικά Προγράμματα προεπαγγελματικής ετοιμότητας στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ)
Μαρία Δροσινού, Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Δημοσιευμένα άρθρα καταχωρημένα στα περιοδικά που υπάρχουν στην βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (1-46): (ημ.πρσβ.10-09-09)
Μαρία Δροσινού, Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αυτισμός και Σχολείο – Σ. Μαγνήσαλης

Εργαλείο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης για Παιδιά με Αυτισμό / Κλίμακες Αξιολόγησης
Ε. Μητροπούλου, Ν. Απτεσλής, Κ. Τσακπίνη

Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Αυτισμός και εκπαίδευση
Φωτεινή Γρηγορίου

Διδασκαλία Κοινωνικής Κατανόησης

Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Προγραμμάτων για παιδιά με Αυτισμό
Χαράλαμπος Χαραλαμπόπουλος – Δάσκαλος με εξειδίκευση στον αυτισμό

Η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Ένα τετράδιο με πρακτικές συμβουλές για εκπαιδευτικούς.
Στέργιος Νότας D.P.MGR – Κλινικός Ψυχολόγος – Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΘΜΑ.
Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικές οι γνωστικές ιδιαιτερότητες που έχουν τα άτομα με αυτισμό ή με άλλη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Αποδεχόμαστε και σεβόμαστε το διαφορετικό τρόπο που σκέφτονται. Δεν προσπαθούμε να αλλάξουμε το άτομο με αυτισμό. Δεν προσπαθούμε να το κάνουμε κανονικό

ΕΝΘΕΤΟ
Η εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό.
Ένα πρακτικό ένθετο εργασίας και ενημέρωσης για τους συμμαθητές παιδιών με αυτισμό ή άλλη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή.

Αναλυτικά προγράμματα σπουδών για μαθητές με αυτισμό
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ, ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ , ΕΡΓΟ: ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, (2003ΣΕ04530072)
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΡΓΟΥ : Λαμπροπούλου Βενέττα, τ.Αντιπρόεδρος Π.Ι., τ.Πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής Π. Ι., Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Πατρών.